Örbyhusdagen och sova hos Johanna <3

Hej Hej  ^^

Igår var det Örbyhusdagen och jag gick upp klockan 7 på morgonen och fixade mig sen följde jag med mamma ner vid icaplanen där örbyhusdagen var, och hjälpte mamma att plocka fram bänkarna så att publiken har något att sitta på när småtalangerna uppträder på lilla scenen vid utebadet.

Sen ungefär vid klockan halv 10 så kom Rebecca till mig så skulle vi gå runt där och kolla lite och så fanns det ju ett ganska stort tivoli där och vi ville testa en karusell som hette "Virvelvinden" och den är ungefär som "Pop-expressen" på Gröna Lund, och då gick jag till mamma och bad om pengar (det kostade 30kr för en "åktur") men då sa mamma att hon hade "fribiljetter" eftersom att hon är med i styrelsen. Då fick jag en biljett och så åkte Rebecca och jag och den där karusellen var ju f*n bäst ju !
Man åkte runt .. runt .. runt .. runt och återigen runt, den var jätte rolig men man fick ganska ont efter åkturen.

Sen så mötte vi Madde, Johanna och Matilda när vi stod och kollade på Fredrik Johansson och Tom Johannson (dom är kusiner) när dom vämrde upp inför freestyle-showen med cross.
Vi sa Hej till dom men sen så gick vi iväg och kollade lite till och så gick vi förbi ett "Snacks-stånd" och där i den där husvagnen som dom sålde snacksen i så stod det två killar och när Rebecca och jag gick förbi så sa dom typ (vad jag hörde) "Hej snyggingar" och vi gick fort förbi och började asgrava efter.

När vi hade kollat runt lite så mötte vi Madde, Johanna, Lisa, Matilda, Josse och Julia.
Vi gick runt lite och sen så skulle vi åka "Karusellen Virvelvinden" och då skulle jag bara gå och hämta en fribiljett av mamma och då frågade Johanna om det fanns fribiljetter och då svarade jag "Ja, det finns det men det är bara styrelsen som får fribiljetter" och då frågade Johanna sin mamma och pappa om fribiljetter men dom hadei nte men då sa jag till Johanna att mamma och Kjell hade det och då fick vi skit många fribiljetter av Kjell.

Men snart så började det att regna men vi åkte ändå och Rebecca och jag vart dyngsura, och det var bara vi som åkte Virvelvinden just den stunden det regnade. Men sen så fortsatte det att regna typ hela tiden så vi åkte inte något mer men sen skulle Rebecca hem så jag gick själv med Johanna, Madde, Lisa och Matilda.
Vi gick till Caféet och fikade lite och Johanna bjussade mig på ett Wienerbröd och en läsk, så tack Johanna.
Sen så tvingade Johanna mig att åka en "Karusell" liknande "Flygande Mattan" på Gröna Lund, fast den jag skulle åka på Örbyhusdagen åkte i sidledistället.
Jag åkte den men fyf*an vad ont det gjorde asså, ont överallt efter den.
Men jag fick ju en 5 krona för att jag skulle åka den, och vad gör man inte för att få pengar. Men Johanna satt ju och asgarvade åt mig medans jag satt där i den hemska "stolen" och skrek!

Efter en askul dag så frågade Johanna mig om jag ville sova hos henne och såklart jag vill det så vi gick hem till mig och frågade mamma om det gick bra och hon tyckte det så jag packade väskan och for hem till Johanna.
När vi kom hem till henne så åt vi pizza och Johanna och jag delade på en Kalzone, och det var mums !
Sen så åkte hennes föräldrar till någon 45-årsfest så då blev Jag, Johanna och Jocke hemma själva.
Johanna gjorde iordning någon "röra" med creme freche och mild taco-sås och det var jätte god och till det så tittade vi på Eurovision Song Contest men sen vart Johanna lite trött på det så vi skulle titta på en film på Voddler men man skulle typ updatera något och vi är ju inte så bra på engelska så vi tittade på High School Musical istället ;)
Men efter ett tag så somnade Johanna och då stängde jag av filmen och jag somnade också :D


Jaha,
och nu sitter jag här och har precis smockat i mig en bit rabarberpaj :)

Ni
som läste allt ska få en puss imorrn ;)<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0