heeelg !

hej alla kära läsare !

skolan har varit helt skoj idag .

vi körde maffian på so:n och jag var maffia hela tiden , förutom när jag var läkare och sheriff xd
en askul lek , sähär gör man:

man sitter i en ring , den som är "talare" lämnar ut kort till varje person i ringen. Om man får ett ESS så är man en i maffian , får man en KUNG så är man sheriff och får man en DAM så är man läkare , om man får ett tal mellan 10 och 1 så är man en bonde. När man har sett vad man är så håller man kortet mot sig , inte visa kortet för nån annan !
När man är färdig med det så säger talaren "staden somnar" sen .. "maffian vaknar" , då får maffian peka ut den person man vill döda , sen säger talaren "maffian somnar" sen.. "läkaren vaknar" , då får läkaren välja att hela någon , vem som helst. Sen säger talaren "läkaren somnar" sen.. "sheriffen vaknar" , då får sheriffen välja ut någon att sätta i fängelse. Sen säger talaren "sheriffen somnar" sen.. "staden vaknar" , då berättar talaren vem som har dött och vem som hamnade i fängelse.

hehe , en konstig förklaring , men jag försökte xd

nu får ni veta vad som händer i helgen :D

fredag: emma ska fota mig när jag ska vara ute och rida :D
lördag: emma och jag åker in till stan och shoppar :D
söndag: det blir väl o rida , men vet inte om jag gör det själv eller med nån ;D


Kommentarer
Postat av: Emma

Emma gillar :D<3

2010-10-01 @ 10:15:50
URL: http://akindofemma.blospot.com
Postat av: ebba

SV: vi gillar ♥

2010-10-01 @ 22:34:22
URL: http://ebbablomqviist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0