stallet idag :)

idag har jag varit o ridit , alice var med o fotade .

först tog jag in Molly , fixade iordning henne och sen skulle jag ut o rida , jag red till en äng där Alice skulle fota mig o då värmde jag upp först med att trava på en volt sen skulle jag rida längst ängen och galoppera tillbaka .

när jag skulle börja galoppera så ger Molly sig iväg med världens största bocksprång och jag flyger av , jag klarade mig som tur va men jag har skit ont i armen och i höften , men iaf sen när jag hoppade upp igen så började hon bocka så jag gick med henne en bit på vägen sen hoppade jag upp igen och då gick hon hur fint som helst .. vilken häst .

sen när vi kom tillbaka till stallet så fixade jag iordning Molly och gick ut med henne till hagen , då hämtade jag Sally och skulle rida på henne istället .

När jag var färdig så red jag till en annan äng och det gick super , förutom att Sally har sina stunder med att vilja vända och så .. men det gick bra ändå :)

en liten beskrivning om min början på dagen :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0