Hoppning 25/8 - 11

Nu får ni ett inlägg om Hoppningen igår (torsdag) och om hur det gick osv. Hope you like it!






Rosa hinder: Trav/galopp-bommar.
Gröna hinder: Tre studs.
5/5, gult hinder: Räcke.
5/5, blått hinder: Oxer.

Vi började med att trava över trav/galopp-bommarna, för att träna teknik och ben. Hon var duktig, men eftersom det var "häst" och inte "ponny" avstånd mellan bommarna så fick hon stega ännu mer. Tillslut gjorde hon helt rätt och var super duktig. Sen skulle vi ta det i galopp och hon fattade inte i början, men tillslut så gick det kanoners :)

Efter bomövningen så skulle vi hoppa studs, hon var jätte duktigt där med och hoppade stort över alla eftersom det var större avstånd mellan hindrena. Jag måste bara öva på att följa med mer, att ge efter över hindrena är jag mycket bättre på nu.

När alla hade fått gjort sitt och var nöjda, så gick vi över till 5/5 (5 och en halvan, femånhalvan). Det första hindret var ett räcke och det andra var en oxer. Vi har alltid haft lite problem med att hoppa 5/5, vet inte varför, men iaf. Nu hoppade hon läckert och fint första hoppet! Stolt över att vi har tagit oss lite högre efter varje gång :')
Jag hoppade lite mer och hon var super duktig. Älskar henne :D

Idag tänkte jag inte så mycket på höjden, utan på att jobba henne och verkligen "teknik-arbeta" henne i benen.

Jag behöver jobba på: Mina ben, dom måste bakåt. Mina tår måste framåt och hälarna ner. Tummarna uppåt och blicken framåt. Jag måste tänka mer på att göra halvhalter då hon kan bli lite stark i hoppningen.

Saldie behöver jobba på: Nummer ett, BANTA! Ta i mer i sprången och lyfta i hoppet. Lyssna mer på mina hjälper i galoppfattningarna. Annars är hon jätte duktig! :)


Kommentarer
Postat av: kajsa

sv: ja, det är nackdelen :/

men det blir ju snyggt iallafall ;)

2011-08-28 @ 21:49:10
URL: http://kkajsajohansson.blogg.se/
Postat av: Fotograf Linda Enarsson

Svar: Jag vet inte vart man kan köpa dom, köpte min på Globen -10.

2011-08-28 @ 22:00:22
URL: http://splach.blogg.se/
Postat av: A N G E L I J N A

checka in min nya blogg om min ponny och jag vettja ;D

www.dompe.blogg.se

2011-11-20 @ 21:02:50
URL: http://dompe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0