Bördan att bli utpekad fast man är oskyldig.

Nu tänkte jag skriva lite tips om hur man får en blogg som folk vill läsa och som är intressant men inte tråkig. Nu är det inte direkt så jag känner för min blogg att den är intressant och inte tråkigt. Den är snarare ointressant och tråkigt. Men nu hjälper jag ER lite på traven :)

• Skriv hellre långa intressanta inlägg än korta och ointressanta.

• Ha bloggen riktad mot en sak, t.ex. som min blogg är en hästblogg. Istället för att ha en blogg som du pladdrar mycket i om alla olika saker, det är enklare att förstå för folk om det är en "källa" bakom bloggen.


• Uppdatera mycket och håll igång bloggen.

• För att få fler läsare så kan du fråga andra störra bloggare om du kanske får göra ett länkbyte, eller så kan du tipsa om din blogg. Har du facebook så kan du koppla din blogg till det. Det kan ge dig många nya läsare!


• Skriv inga förolämpade saker om någon. Om du t.ex. är arg på någon och skriver det i ett inlägg, nämn aldrig några namn. Du ska helst aldrig rikta ett helt inlägg på en öppen blogg om någon, skriv det hellre i en dagbok eller håll det för dig själv.

Så, lite tips. Jag skrev inte världens bästa, men det är dom här sakerna jag FÖRSÖKER tänka på :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0