Halt eller sträckt?

Lilla Saldie.. hon har lyckats antingen blivit halt på båda fram, eller så har hon sträckts sig diagonalt. När Erica och jag kollade på henne och sprang fram och tillbaka på stallplanen så syntes det i båda fram och lite på höger bak.
Igår så kollade en tjej som har en häst i samma stall på henne, och då tyckte hon att det syntes diagonalt, så vi får hoppas att hon bara har sträckt sig i en muskel eller något liknande, vi får hoppas på det bästa!

Som sagt, då kommer jag inte kunna rida på ett tag.

Iförrgår stod det hoppning på schemat, då hann jag börja hoppa ett hinder två gånger i trav, sen ville hon inte mer. Jag testade att trava med sadel, hon haltade. Jag travade utan sadel, hon haltade fortfarande.
Vi gick in och allt kändes helt *pangbomhighschaparall*.

Igår gick jag upp till stallet och Erica och jag skötte om henne, vi duschade och schamponerade henne så att hon blev fin! Det rann smutsvatten när vi sköljde ur schampot, så en dusch behövde hon ;)
Sen så fick hon stå inne en stund, sen tog vi ut henne i paddocken så hon fick springa runt där lite hur hon själv ville, men hon föredrog gräset längst kanterna.. typsikt Saldie.

Idag blir det ingen ridning för min del, inte ens upp och kolla i stallet och sköta om Saldie. För idag ska jag till Gröna Lund! Vi åker vid halv ett och kommer förmodligen vara borta hela dagen och kvällen. Så ett inlägg om dagen kommer imorgon!

Ni får ha det bäst, så kan jag åka alla karuseller jag åker åt er! Puss och kram :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0