Saldie 16/7 -11

Jag började med att skritta en stund, kanske 5-10 minuter. Jag red olika ridvägar som rakt igenom, snett igenom, volter, volt tillbaka, halvt igenom, serpentiner m.m.
Sen tog jag tyglarna och började jobba henne lite i skritten, ställa henne i hörnen och gå på A och C volter i båda varven. Sen gjorde jag typ samma saker i skritt som i trav, jag jobbade henne på volter och mest i vänster varv då hon är ganska stel att ställa sig och jobba i.

Efter ett tag så släppte det och hon blev jätte fin i båda varven, när jag kände mig nöjd på hur hon jobbade så kom vi till galoppen. Jag vet inte om det är att hon inte kan eller om hon inte vill eller orkar, men hon kan verkligen inte jobba i galoppen, hon bara höjer huvudet och springer på. Jag måste kolla upp det där..

Som avtravning så gjorde jag lite skänkelvikningar (eller jobbade på det..) som snett igenom i båda varven två gånger i var. Sen skrittade jag som vanligt i olika varv som avskrittningen.

En sammanfattning på ridpasset: Hon kändes inte alls lika spänd som förr, och hon lyssnade mer på hjälperna i handen. Jag känner att jag börjar få kläm på det där med "tårna framåt-hälarna ner-foten bakåt" saken. Nu är det bara att jag behöver bli lite mjukare i handen och räta på mig mer.
Vad båda vi behöver jobba på, men mest Saldie, är att hon måste börja jobba i galoppen. Hon måste komma under sig och verkligen jobba med baken.

Detta ridpasset var ett av dom bästa hittills :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0