Barbacka med en gnutta fotografering.

Hej alla bloggläsare!

Nu kom jag ungefär precis hem från stallet, jag red barbacka idag och tränade lite öppna/sluta och skänkelvikning. Det blev mest skritt och trav, för hon var inte så sugen på att galoppera, inte jag heller.. inte barbacka iaf ;)
Lina följde med och fotade lite, blev inte så många och fina bilder pga vädret, men kanske slänger upp de flesta iaf för att ni inte ska bli för uttråkade med bara text.

Jag red först ute i paddocken, men hon var lite tittig och spänd så jag testade att gå in i ridhuset istället. Där var hon mycket mjukare och lyssnade mer, så jag red inne istället. Hon gick fint i både öppna/sluta och skänkelvikningarna var hon inte helt hundra på, men det var mitt fel, för jag var för spänd och inte fokuserad till 100%. Men tillslut gick det bra.

Sedan testade jag att gå ut igen för att rida lite mer i paddocken. Hon var fortfarande inte helt hundra och fortfarande spänd. Men jag försökte göra volter och göra så att hon fokuserade på annat, men hon var tittig hela tiden.
Efter ett tag vart hon mjukare och lyssnade mer, men det var inte 100% än.

När jag skulle testa att galoppera så gick det inte.. hon vart bara sur och slängde med huvudet. Jag kunde ju inte rida med martingal eftersom jag red barbacka, men det gick bra ändå. Jag fick ett par bra galoppsteg, sen gav jag upp.

Det är några som har sagt att jag rider henne fint och att det ser bra ut när vi rider runt. Det är verkligen kul att höra, då jag inte har ridit henne så mycket än, men jag känner redan att hon har lite tillit till mig ändå!
Det värmer att höra dom fina komplimangera! :D

Jag tänker klämma in en bild för att inlägget inte ska bli tråkigt, det får bli en bild från förra fotograferingen. En fin bild tycker jag :)




Kommentarer
Postat av: Johanna Enocksson

Jag gillar din bild på tävlinen du är med i! :D

Ställ en fråga till mig på min blogg, jag har frågestund så röstar jag på dig!! :D



http://johannaenockssons.blogg.se/2011/june/fragestund-kommentera-nu-babes.html#comment

2011-06-05 @ 16:49:57
URL: http://johannaenockssons.blogg.se/
Postat av: idah

underbart fin blogg du har! :)

är de din/a hästar? :)

2011-06-05 @ 18:58:57
URL: http://ponniiie.blogg.se/
Postat av: idah

underbart fin blogg du har! :)

är de din/a hästar? :)

2011-06-05 @ 18:59:07
URL: http://ponniiie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0