Fin ponni!

Ridpasset igår vart hoppning, och WHOLY-JESUS-KRISUS vad duktig hon var!
Min moster Jenny kom och hjälpte oss som hoppade, det var jag, Kajsa, AC och Johanna. Alla var super duktiga! Kan faktiskt erkänna att jag också var lite duktig.. :)

Vi ställde upp en kombination på långsidan med två galoppsprång emellan, ett kryss som man hoppade som ett snett igenom, om ni fattar, sen ställde vi upp en oxer på andra långsidan.

(nu kommer jag bara skriva om alla hinder vi hoppade smått, orkar inte skriva en hel recension om varje)
Först la vi ut krysset som 3 bommar och travade över dom, det gick bra, men Jenny sa att jag skulle ha mer fart, så jag travade över en andra gång och där var det fart så det gick bra. Sen hoppade vi oxern, och första gången hoppade hon konstigt, men hon kom över. Andra gången vägrade hon, likaså tredje. Men vid fjärde kom vi över, men jag glömmer alltid eftergiften.
Jennys kommentar om mina eftergifter: "Du måste ge henne mer eftergift, annars kommer hon att vägra på alla hinder. Det är nog därför att hon vägrar för att du inte gasar på och ger efter mycket mer, hon blir nog lite sur på dig då. Med mer eftergift så kommer hon att hoppa galant!"
Efter ett tag kom vi över med bra eftergift och ett fint språng, enligt mig på hästryggen :)

Sen skulle vi hoppa krysset uppställt, då skulle vi hoppa i vänster varv med vänster-galopp. Hon lyssnar inte ett skit på när man ska göra vänstergaloppen, hon tar höger istället. Men tillslut så fick vi rätt galopp och efter ett x antal vägringar kom vi över, fint.
Det gick asbra att hoppa kombinationen, men vi fick ta om det två gånger, för att hon ville se ännu bättre eftergift och gasen i botten efter och lite mer gas emellan hindrena.

Sammanfattning av ridpasset: Det gick bra, men det jag måste öva på är att ha mer eftergift, då kommer det att gå bättre. Jag behöver också öva på att gasa mer efter hindrena, helst förbereda lite i luften.

Sen när vi hade tagit in hästarna och vi skulle borsta av dom, så märkte jag att jag hade sjukt ont i nacken. Jag ramlade inte av, men hon stannade en gång så jag åkte fram till halsen med ett ryck. Så jag måste ha sträckt nacken på något sätt. Fyf*n vad ont jag har, kan inte ens röra mig. Men det går över :P

Ha det bra!


Kommentarer
Postat av: Viktorija - Tonårsfotograf i Falkenberg

Hejsan!

Det vore jättesnällt om du kunde lägga en röst på mig genom att klicka på länken under! :)

Länk: http://www.husmanhagbergtavling.se/index.php?search=viktorija+ackar



Skulle verkligen vara tacksam!

2011-06-17 @ 11:30:11
URL: http://behindthecamera.webblogg.se/
Postat av: Viktorija - Tonårsfotograf i Falkenberg

Sv: Jovisst! Kika in imorgon så kommer det ett inlägg om de ;)

2011-06-17 @ 11:47:27
URL: http://behindthecamera.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0