Från gårdagens solväder till dagens skitväder

Gårdagen: Jag skulle skriva om ridturen från igår. Jag red som sagt ut på Saldie med Erica och hennes ponny Calvin vi red mot "ödetorpet", mycket galopp vart det och det var as-mycket mygg så mina ben ser ju ut som dom gör..
Finns inte så mycket att skriva om ditvägen, det var kul! Men hemvägen ägde.. ojoj..
Vi galopperade på skogsvägen tills bilvägen kom, så måste man rida över den och rida på en grusväg istället för på bilvägen, vill inte riskera att bli påkörd ;)
Men när man rider på den där grusvägen så rider man förbi ett hus där det bor en tant och gubbe, dom är helt psycho. "Surkärringen" som hon har fått som smeknamn var ju såklart ute på gården när vi kom och när hon såg oss så ställde hon sig mitt i vägen och skrek (snarare pratade vädligt högt) att det inte var en ridväg och att vi var tvungna att vända. Men hallå!? Vägen är allmän och om man inte hade fått rida där så skulle det ha stått en skylt typ "Privat område" eller nåt sånt.. Så vi red förbi henne som vanligt och hon blev lite stum.. tystnad.

Haha, dagens bästa.

Dagen: Jag vaknade rätt tidigt av att det slamrade på fönsret.. och såklart så spö-regnar det ute, så jag gick till datan och kollade om det skulle vara hela dagen, såklart så kommer det att regna precis hela dan. Dags att fixa film så man har något att göra idag, eller vad säger ni?
Jag kommer förmodligen att bara sitta vid datorn och tv'n idag, dumma väder!



Kommentarer
Postat av: Viktorija

Hejsan!

Jag är med i en tävling där man kan vinna en lyxgrill, den vill jag hemskt gärna vinna till min otroliga familj som alltid finns vid min sida! Därför vore det verkligen jättesnällt om du kunde lägga en röst på mig genom att klicka på länken under! :D

Länk: http://www.husmanhagbergtavling.se/index.php?search=viktorija+ackar



Skulle vara oerhört tacksam!

2011-06-23 @ 11:27:20
URL: http://behindthecamera.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0