Gimptips - Ladda ner typsnitt från Dafont

gimpelimp-tipsen

Nu tänker jag lära er hur man laddar ner texttypsnitt från dafont.com, hoppas du förstår mina instruktioner. Om du inte gör det så kan du slänga in en kommentar om vad du inte förstod. LYCKA TILL!

Update: Jag har Mozilla Firefox, så jag vet inte om det blir exakt samma sak för er om ni t.ex. har Google Chrome eller Internet Explorer, men ni kan ju alltid testa! :)



1. Gå in på dafont.com genom att klicka HÄR!

2. När du har kommit in på rätt hemsida (du ser nog om du har kommit fel) så letar du upp vilken textstil du vill ha i menyn som finns ungefär längst upp. Hemsidan ska se ut såhär:


(klicka på bilden för full storlek)

3. När du har hittat din textstil du vill ladda hem så klickar du på den halvstora "DOWNLOAD" knappen som finns på höger sida av texten, ni ser den

4. När du har klickat på download rutan så ska det komma upp en ruta som ser såhär:

Sen markerar du så att du sparar filen och sen klickar du på OK.

5. Sen går du in på "Hämtade Filer" på själva användaren, våran användare heter "Thord" (min morfars dator) sen klickar jag på "Hämtade Filer".
Där ska du leta efter filen som heter samma namn som textstilen. När du har hittat denså dubbelklickar du på filen och då ska det t.ex. se ut såhär:


6. Då var det klart! Om du har gjort allt detta noga, så kan du testa att gå in på Gimp och se om den finns där du väljer text-stil på vad du har skrivit. :)

Förstod du inte? Kommentera vad du inte förstod så ska jag försöka hjälpa dig! :)



Kommentarer
Postat av: Louise

SV: Tack dsm! =)

Haft en bra midsommar? :)

2011-06-25 @ 16:59:19
URL: http://louisesnall.blogg.se/
Postat av: lisa

hej hej kan du hjälpa mig, jag har nämnligen windows 7 de ser inte lika ut när man har tryckt på download ( rutan som kommer upp, som du sa att man skulle trycka på spara och sen ok

2011-06-25 @ 17:00:33
Postat av: Simone

Vart hittar man "fonts" <3

2012-01-09 @ 19:53:18
URL: http://simoneholmeros.blogg.se/
Postat av: Simone

oj skit i kommentaren jag skrev!

2012-01-09 @ 20:05:51
URL: http://simoneholmeros.blogg.se/
Postat av: Jessica

Vart hittar man fonts?

2012-02-28 @ 19:31:49
URL: http://jessicaanette.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0