Svar på Frågestunden

Nu kommer svaren på frågorna ni ställde i frågestunden och jag hoppas ni får rätt svar på era frågor :)


Har du egen häst? Isåfall, vad heter den och vad är det för ras?
Jag älskar hästar! :D
- Nej, jag har ingen egen häst. Men en medryttarhäst har jag. Hon heter Dimmans Esmiralda och kallas Saldie. Har faktiskt ingen aning om vad hon är för ras, men en typisk ponnyras tror jag ;)

Vad är ditt mål med ridningen?

- Jadu, mitt mål är väl att bli så duktig som möjligt. Jag skulle faktiskt vilja bli hopptränare och ha det som en "hobby" på fritiden och ha ett annat jobb som jag kan försörja mig på :P

Funderar du på att skaffa egen häst?
- Jag har alltid velat ha en egen häst. Ända sen jag var "stor" nog att fatta att mamma hade hästar, så var det min största dröm, att få en egen häst. Jag ska såklart skaffa en egen häst när jag har råd att ha en egen som jag betalar.

Hur lång är du?
- Sist jag mätte mig så var jag ungefär 1.74cm lång :P

Hur länge har du ridit?
- Jag kan inte svara exakt, men jag har ungefär ridit i 4år :)

Hur ofta rider du?

- Jag rider varannan vecka en hel vecka, och varannan vecka två dagar på min medryttarponny Saldie :)
Förut så red jag absolut inte lika mycket som nu. Att dela Saldie med Therese är som att ha en egen häst, det är toppen tycker jag!


Roligast att fota är..?

- Djur och natur. Det är ju roligt att fota allt möjligt, men djur och natur är roligast :)

Vad gör du på fritiden mer än rider?
- Jag tillbringar mycket tid vid datan och bloggen, sen är jag ju ganska mycket med mina kompisar och i stallet. Det är lixom min fritid. Inte så speciellt, men ändå ;)

Har du någon idol/förebild?
- Jag har ingen speciell idol eller förebild. Men inom ridsporten så är det nog Rolf-Göran Bengtsson och Malin Baryard :)

Har du någon dröm/framtidsplaner? :)
- Jag har ingen speciell dröm, men min dröm är nog att komma så långt inom ridsporten som möjligt. Sen mina framtidsplaner är nog att bli hopptränare och ha ett bra jobb som jag kan försörja mig med. Jag ska skaffa en fin kille och få en fin familj. Det är nog mina framtidsplaner just nu :)

Vad har du för kamera? :)
- Jag har ingen egen kamera. Jag har fotat vissa bilder med min systers kamera, en Nikon D3000 med ett 18-55mm objektiv. Bilderna på mig och Saldie är fotade av Lina med hennes kamera, en Sony A230 och objektiven 18-55mm och Sigma 70-300mm.

Den hästen som du rider på, vad är det för ras?
- Jag har inte en blekaste aning om vad Saldie är för ras. Men som jag skrev längre upp, en typisk ponnyras kanske ;)

Vad har du för program när du gör designer?

- Jag använder mig mest av Gimp 2.0 när jag gör mina designer, men jag använder Picasa 3 ibland också :)

Vad har du för mobil?
- Just nu har jag en liten, gammal och skruttig Nokia då min älskade Sony Ericsson gick sönder, men min Nokia är cool!

Skriv alla dina objektiv och grejor som du har i kameraväskan. :D :)
- Tyvärr har jag inga objektiv eller någon egen kamera, men ni kan se vad bilderna som har kommit upp på bloggen är fotade med för objektiv och kameror på frågan lite högre upp, "Vad har du för kamera?"

Är Saldie din häst? :) Eller är du medryttare på henne? :)
- Saldie är inte min häst, men som du skriver så är jag medryttare på henne :P


Så, nu har jag svarat på de frågor som kom in. Jag hoppas ni fick svaret ni önskade er, annars får ni säga till vad som blev lite tokigt eller fel :)


Kommentarer
Postat av: sajmon

sv: jo det gör jag också! :D

2011-06-15 @ 15:24:07
URL: http://simonolsen.blogg.se/
Postat av: Ebba

Hej korv

2011-06-16 @ 09:46:15
URL: http://ebbablomqviist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0