Agetti 13/3 - 2011

Jag red Agetti i söndags, det gick väl sådär .. ganska bra.

Jag skrittade fram i ungefär 10 min, sen satte jag igång med traven. Kajsa sa att jag skulle rida på en volt och ställa henne i hörnen, jag blir bara sur när det inte går som jag har tänkt så det gick inte så bra i början, men jag testade ett långt tag och tillslut blev hon alldeles framtung och jag vart skit arg. Men jag skulle galoppera sen också, först med stigbyglar och sen utan, det gick faktiskt bättre utan! :)
Efter galoppen gjorde jag sådär med traven fast nu skulle jag rida i halva ridhuset och inte på en volt. Jag skulle ställa henne i hörnen och sen på långsidorna skulle jag ha ökad trav och på kortsidorna skulle jag korta traven.

Efter ett tag tyckte hon att det inte vart roligt längre så varje gång jag skulle korta traven så stannade hon och jag blev arg.. :/

Jag bestämde mig för att jag skulle klara av att ställa henne i ett helt varv och kunna öka och korta traven ett helt varv, och sista varvet så gick det asbra! Det gick helt som jag tänkte och då hade jag ridit så länge så jag fick skritta av henne.. nu när det gick så bra :P


Bild i repris, men hon är ju så fin ! ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0