Om mig

.:INFORMATION OM MIG:.

Jag heter Ebba Blomqvist. Jag är 13år och född en varm sommardag år 1997. Jag bor utanför Tierp, Uppsala med min mamma, pappa och 7 syskon. Varav 2 har flyttat hemifrån. Vi äger också två fina Golden Retriever hundar vid namn Mette och Madicken. På fritiden brukar jag vara med kompisar, vara i stallet eller sitta vid datan.

I stallet brukar jag sköta om mina medryttarhästar Molly, Sally, Gimli och Irina. Det har kommit en nykomling nu dit, Mollys lilla föl som heter inget-namn-ännu. Alla är tinkrar förutom Irina. Hon är en busig liten minishettis på ca 3år. Den enda som är ridbar just nu är Sally, en gammal 15årig tinkertant. Hon är snäll när hon vill.. då och då alltså. Molly är en busig tinker på 11-12år. Gimli är Mollys "barn" och han är ca 1½år.
Sen Mollys nyaste föl som inte har något namn, är ca 1 vecka gammal :)



.:INFORMATION OM BLOGGEN:.


Jag driver denna blogg, ensam. När jag skaffade bloggen så var jag rätt oseriös och skrev bara massa konstiga saker o.s.v. Nu har jag utvecklats, fått mer kommentarer och besökare. Jag skriver inte lika slarvigt längre, för nu skriver jag lite mer "vuxet".

Designerna som jag har och används på bloggen är gjorda av mig, om jag inte skriver när jag har fått en ny att den är gjord av någon annan. Jag redigerar i programmen Picasa 3 och Gimp 2.0 (klicka på deras namn för att ladda hem programmen virusfritt och gratis, bara att följa instruktionerna när du har kommit fram).

Jag hoppas att jag kommer bli bättre och förmodligen försöka fixa Photoshop, då det är enklare att fixa snygga designer i det än vad det är i Picasa och Gimp :)
Det enda problemet är ju att Photoshop kostar som in i *piiiiip* mycket, men ska fixa det. På något vis.. ;)


Är det något ni undrar över helt allmänt så kontakta mig via [email protected] eller släng in en kommentar ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0