Veckans hiss!


Point Two Air Jacket Säkerhetsväst

Denna skyddsväst är CE-certifierad och har den snabbaste reaktionstiden av alla västar - den löser ut på 0,1 sekunder! Den är designad för att kunna bäras tillsammans med en säkerhetsväst under tävling.

Point Two Pro-Air Jacket ger inte bara ett skydd för ryggen och bröstet, utan skyddar även nacken från s.k. whiplash-skador. När den löser ut ger den också ett effektivt stöd för ryggraden.

Under de första 5 sekunderna klarar västen en belastning på 1 ton! Den håller trycket kvar under ytterligare 4 sekunder och därefter släpper den automatiskt ut luften under cirka 2 minuter. Därefter kan den "laddas om" och användas igen i princip hur många gånger som helst.

Skyddsvästen väger endast 900 gram, och är mycket behaglig att ha på sig även mellan ridaktiviteterna.

Pris (www.hooks.se): 5 895:-

 

Enligt mig så är denna skyddsväst väldigt smart tänk konstruerad, men väldigt ful.
Jag skulle kunna tänka mig att ha en sån (om jag hade råd) om jag tävlade fälttävlan, för att ha den på en hopp/dressyrtävling skulle vara så himla fult!

Såå.. Vad tycker ni? Är denna skyddsväst smart eller egentligen inte alls bra?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0