Dag 2. När & varför jag började rida

- När började jag rida?
Jag började rida på ridskola när jag var 9 år, alltså för 6 år sedan. Det var första gången jag red på riktigt. Den ridskolan hette Gimo Ridskola och ligger då i Gimo. Jag trivdes väldigt bra där och jag red där tills jag var 11 år och slutade pga. ekonomiska skäl. Innan jag var 9 år och började på ridskolan så hade jag följt med min syster och ridit och så, men inte "på riktigt".
 
- Varför började jag rida?
Jag var helt enkelt galen i hästar redan i liten ålder!
Nej men, min mamma hade häst tills jag var kanske 5 år. Redan då visste jag att jag skulle köpa häst när jag hade råd och att jag ville börja rida så fort jag kunde. Jag började då som sagt på ridskola och red där i 2 år, sen slutade jag och började rida på olika ponnysar i stallet här hemma. Nu står jag här med världens finaste medryttarhästar i händerna och har möjligheter till allt varje dag. Jag är lyckligt lottad ♥
 
Jag och ridskolehästen Lukas som numera lever i himlen.
 
Jag och ridskolehästen Rolf Hårfager "Roffe" som jag inte vet vart han finns!
 
B- eller C-ponnyn Goldie som min syster skötte om, hon stod i stallet här hemma. Jag fick rida henne några gånger och blev helt kär! Så himla pigg, het och dundersöt ponny!
 

Kommentarer
Postat av: Johanna

Hej, gör du gratis designer? :)du har så sjukt snygga!

Svar: Inte längre.. ska börja ta betalt, inte mycket. Men jag ska börja med lite, så får jag se sen hur mycket jag kommer höja. Det tar ju mycket på min tid ;)Men du kan få ett litet "erbjudande", kan fixa design till dig nu innan jag ska börja att ta betalt :) Skicka mail till mig ([email protected]) och skriv hur du vill ha den (NOOGA!!) och skicka med vilka bilder du vill ha :)
Ebba Blomqvist

2012-08-14 @ 20:57:39
URL: http://www.satsanderyttaren.webblogg.se
Postat av: linnéa

haha, inte gimo ridklubb då? ;)

Svar: Haha, såg nu att jag hade skrivit fel ;)
Ebba Blomqvist

2012-08-15 @ 23:11:11
Postat av: Emma

Hej
Satt & googlade lite & hamnade i din blogg :)
Och vill berätta för dej att Lucas (fjordingen som gick på ridskolan i Gimo) är livs levande :D han finns idag på Vilhelmina Ridklubb.
Rolf Hårfager "roffe" finns däremot i himmelen, då han blev biten av en orm i hagen.

Mvh Emma (Roffes ägare)

Svar: Hej! Men vad kul att höra! Lukas var en av mina favorithästar, likaså Roffe. Under den korta tiden han stod i Gimo fastnade jag för honom och hans låånga pannlugg ;) kul att höra. men tråkigt också med det med roffe :/
Ebba Blomqvist

2013-08-30 @ 20:18:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0