Dag 6. Alla hästar i stallet

Ja, ett litet längre inlägg blir det här då! Försöker lägga upp bild på alla hästar och skriva lite kort om dom :)

Mynte - Valack f.2004 - Ägare: Matilda Dunell
Mynte är näst störst i stallet, han mäter 172cm i taket. Mynte är riktigt snäll och snygg att kolla på. Han är en gud att rida när det väl går bra och vissa dagar får jag nypa mig och fråga mig själv om jag inte drömmer.. är lycklig lottad att få ta hand om denna underbara häst ♥
 
Holiday (Holly) - Sto f.2005. - Ägare: Mia Fredriksson
"Holly" är störst i stallet och mäter 178cm! Riktigt fin häst att kolla på och hon är supersnäll och speciell.
 
Citys Boggieboy (Boggie) - Valack f.2000 - Ägare: Petter Davidsson
Boggie vet jag inte riktigt hur hög han är, men tippar på runt 155cm. Boggie är utbildad westernhäst och är riktigt fin när han väl går ordentligt! Boggie rider jag även på ibland, även han är en riktigt mumsbit att kolla på!
 
Come On - Sto f.2002 - Ägare: Johanna Melin
Come On är en hopphäst från Tyskland. "Jojo" och Come On passar riktigt bra ihop, tilsammans har dom vunnit många gånger. Dom hoppar dom högre klasserna runt 130-150cm!
 
 
Dumle - Valack f.(vet inte när han är född) - Ägare: Moa och Julia Ericsson
Dumle är en stor brun häst som är rätt stark i ridningen, men en väldigt fin dressyrhäst. Han rids ju främst dressyr, men hoppas då och då med för skojs skull!
 
Attakk - Valack f.2000 - Sommarhästsägare: Lilly och AC
Attakk är en av dom snyggaste shettisarna jag har sett i hela mitt liv. Han har en riktigt fin stam och travar som en gud! Lilly har honom över sommaren nu då, AC är hennes mamma :)
 
Skogssköna Silje - Sto f.1997 - Ägare: Ann-Cherie Holmberg
Silje är en väldigt speciell häst, red henne förr men slutade efter jag kände att hon inte var min typ av häst och vi passade inte helt enkelt! Hon gör gärna ett bocksprång eller två om hon blir sur ;)
 
Ebba - Sto f.2005 - Ägare: Angelika Lundell
Ebba är ett riktigt fint dressyrsto, underbar häst som går i form överallt, närsomhelst! Hoppa kan hon också. Skulle vara riktigt kul att testa rida henne ;)

 
Och då till dom hästar jag inte har någon bild på!
 
(Ingen Bild)
Lillen (Lillis) - Valack f.2008 eller 2009 (tror jag) - Ägare: Johanna Melin
"Lillis" som han kallas är en unghäst på 3 eller 4år. Han har ett gott psyke och är riktigt fin, lovande häst för framtiden. Älskar hans underbara ögon! Snäll och speciell kille kan man säga.
 
(Ingen Bild)
Tapper Launcher - Valack f.1999 - Ägare: Nathalie Söderlund
Tapper är en travhäst men rids som vanligt av Natta. Han är brun och väldigt skygg, men om man får låta honom ta sin tid, så är han riktigt mysig av sig och man kan stå i timmar och klia på honom!
 

Kommentarer
Postat av: Emma

Men guuud!Hittade din blogg av slumpen och såg detta inlägget, jag känner Mia som äger Holly! Hälsa henne från Emma på Evlinge ;)

Svar: Vad kul! Det ska jag göra ;)
Ebba Blomqvist

2012-08-31 @ 22:48:51
URL: http://www.emmaalenius.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0