Utveckling 2011-2012

 
Det här inlägget behöver ni inte läsa, men vill ni så varsågod. Men skriver det mest för att jag ska kunna komma ihåg och se sen i framtiden hur min ridning och utvecklig har blivit genom åren :)

Jag kom och tänka på en sak. Att min förändring i ridningen sedan December 2011 har förändrats enormt och jag har fått en helt annan syn på saker och ting i hästvärlden. Positiva saker, saker som gör att jag får motivation och VILL se framåt och att jag VILL bli bättre!
 
Jag menar, kollar ni på bilderna till vänster från December och på bilden från Augusti till höger så måste ni se skillnad. Det jag ser på December-bilderna är bara flängridning, Mynte är överallt och ingenstans på samma gång och jag detsamma. Lädrena är för korta, stolsits och bakåtvikt och händerna helt vikta. Sen går ju Mynte också i helt fel "form" (om man ens kan kalla det form..). Medans om man kollar på Augusti-bilden så har jag normala dressyrläder, inte alls bakåtvikt, händerna i rak position och Mynte går i bra form, det är meningen att han ska gå i lägre form på bilden då jag travade av honom.
 
Mynte är speciell att rida, inte världens lättaste. Varje dag har inte varit den lättaste, men vi har kämpat och skapat förtroende och nu har vi en relation som jag aldrig haft till någon annan häst, aldrig. Han är helt underbar och jag kommer nog aldrig att få träffa en lika underbar och speciell häst som honom.
 
"just stay, stay one moment more.
we'll make it through the worst, stay to make us worth.
just stay so we stay us."
 

Kommentarer
Postat av: Ida

Vilken skillnad! Bra jobbat :)

Svar: Tack Ida! Mycket jobb kvar, men sååå mycket skillnad på min och hans ridning tillsammans! :D
Ebba Blomqvist

2012-08-30 @ 19:22:48
URL: http://idawoxliiin.blogg.se
Postat av: Ida

Ja :)

2012-08-31 @ 21:45:16
URL: http://idawoxliiin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0