Westerntävling i Dannemora 12/8-2012

Kom på att jag hade det här inlägget låg och skräpade i utkast, så får väl publicera det eftersom ni inte än har fått veta hur det gick på tävlingen med Boggie! :D

Den 12e gjorde jag ju som sagt min första tävlingsdebut i Western! Red 5 klasser, varav 4 blev jag placerad i. Är super nöjd och stolt över mig och Boggie som red igenom allt utan att glömma bort vägarna eller så. Jag kom 2:a i Reining, 3:a i Western Horsemanship, 5:a i Western Pleasure, 7:a i Trail och 12:a i Western Riding, så placerad blev jag i alla förutom Western Riding. Så jag plockade med mig 4 rosetter hem :)
 
Jag är jätte nöjd över våran första tävling någonsin! Det jag kunde ha gjort bättre är att fått honom mer i form i alla klasserna, men mest i Western Riding och Horsemanship:en. Annars, prima kalasbra!
 
Vi gjorde ett fail också.. haha, i Trailen så skulle man gå över en bro och efter den så låg en bom, så det var ett litet mellanrum mellan bron och bommen, där skulle hästen gå med ett framben och ett bakben när den gick igenom. Boggie var så rädd för bron så han tvekade först, men sen gjorde han världens jumbohopp över båda! Haha!
Över kom vi, men inte på bästa vis ;)
 
Kommer bilder snart från tävlingen så fort jag laddar över dom från kameran :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0