Åsiktsinlägg - Märkessaker i hästvärlden

Tänkte skriva lite om märkessaker i hästvärlden, alltså endast mina åsikter kring ämnet, kom ihåg det.
 
Det verkar som om alla tävlar om att ha dom dyraste kläderna, de dyraste stövlarna och den dyraste sadeln o.s.v. Om man är på en tävling så har jag hört allt för ofta man hör dom där typiska "bratarna" viska om nybörjare med Hööks utrustning att dom inte kan rida för att dom inte har Hööks utrustning på sig. Då har man lust att gå fram, smälla till dom och skrika "Håll Käften" åt dom.
Man rider minst lika bra med Kingsland som Börjes kläder. Vad är det med er som har emot att om man handlar på Hööks eller Börjes så är man inte bra nog ute på banorna. Har du råd med Kingsland saker, fine, unna dig det då, men kom inte och säg åt oss som använder billigare saker att vi inte kan rida. Det är kränkning.
 
Visst, en sadel kan jag förstå, eftersom den måste passa hästen och ryttaren, så då spelar det nog inte någon roll om priset. Men kläder har man för att det är snyggt och inte för att det måste passa häst och ryttare, jag tror att hästen skiter i vad du har på dig, även alla andra.
 
Så, hör ni några eller att någon säger åt er att ni inte kan rida för att ni inte har dyra saker nog. Skit it dom, det pratas bara strunt. Ni rider minst lika bra med en tröja för tjugolappen som en tröja för tusenlappen!
Jag trivs bra i mina Hööks kläder, dessutom är det bra kvalite där och jag kommer fortsätta att använda mig av saker från dom! Men jag skulle vilja ha saker från t.ex. Kinsgland, ja, men jag har ju inte råd. Då är det bara så.
 
Vad tycker ni kring ämnet? Hur resonerar ni? Vill gärna se era åsikter, kommentera!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0