Stallet, kalas, stallet

Inatt sov jag hos Becca, vi fixade om i hennes rum och det är gööööör-fint nu! Mumma ;)
Så vid 11 åkte jag hem, bytte om och for till stallet för hårdträning i värmen på Boggie. Det gick bra, men jag behöver öva på att inte lyfta handen och använda "fel" tygel vid fel tillfälle. Jag "överstyr". Men annars, finnemang och tummen upp för ridpasset. Ett av dom bästa hittills.
Efter träningen så mockade jag, fixade vatten, fixade mat och la in hö i boxen till Mynte. Jag borstade på honom och mös en stund, de va härligt! Nu har jag lärt honom ett litet trick också, "puss", så jävla söt han är när man tar fram godis alltså :)
Sen när jag kliade honom med borsten precis framför pillevinken så lyfte han ena bakbenet som en hund, sänkte huvudet och gjorde konstiga miner med överläppen. Mynte är lite speciell som ni kanske har märkt? Hehe..
 
Sen när jag hade gjort det insåg jag att klockan var halv tre (vi skulle fira mamma vid tre) så åkte jag hem, duschade en snabbis, drog på mig kläder och nu har jag precis ätit massa glass och maränger.
Grattis mamma på din dag, du är bäst ♥
 
Nu snart ska jag till stallet och rida ut på Mynte, hann inte det imorse. Ska fråga syrran om jag får låna hennes kamera och fota lite bilder till headern, får se hur det blir. Pusshej för mig!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0