i wanna party and bullshit, that's just how we do.

Hello!
Har nu suttit i minst 5 minuter och inte skrivit mer än såhär. BRA EBBA.

Tänkte börja med att skriva om gårdagens ridpass på två underbara hästar. Boggieboy och Myntemannen, haha vad gulligt det blev när jag skrev så :)

Boggieboy red jag först. Skrittade fram runt sommarhagarna i ca 10 minuter, halva vägen fri skritt, halva vägen samlad skritt/jogg. Han skötte sig finfint och svarade på mina hjälper bra. Han kunde gå ner i en hyfsat låg form, han kan lägre, men det var bra!
När jag kom in på banan så började jag trava först i en samlad låg form, sen släppte jag efterhand så att det var låga tyglar och han skulle gå kvar där av sig själv, det gick väl sådär, men efter ett tag gick det.
Sen ställde Petter fram en bana till Western Riding, den såg ut såhär:

Ja, det man går över i skritt är en bom och dom orangea prickarna är konor.
Han skötte sig inte så bra dom första gångerna, eller, allt han gjorde fel var mitt fel. Men efter några gånger gick det bättre, men uppe i högra hörnet (på bilden, och i paddocken) så var han rädd för något så där velade han ganska mycket och ville helst springa därifrån. Annars var han super duktig! Stundvis gick han som en klocka :D

Summeringen va ridpasset: Det gick skit bra, det enda han behöver ändra på är att han ska sluta va så fjantig. Det enda jag behöver ändra på att jag måste sluta störa honom när han väl går ner i en låg form. Jag drar gärna upp och vill att han går ännu lägre, jag måste börja acceptera hans form!

Sen red jag Myntemannen, det blev en uteritt till Stenbrottet med galoppbus! Inte så krävande alls, dom stunderna jag skrittade så hade jag honom samlad och när jag travade så hade jag han i en lite lägre form. I galoppen så lät jag honom springa på i en halvt samlad form, han skötte sig hur bra som helst!
På hemvägen så när jag hade skrittat på asfalten en bit så kom grusvägen och då börjar det med en uppförsbacke, då taggade jag till lite innan och när vi kom till gruset så tog jag galoppskänkeln. ÅH GUD VAD HAN FLÖG IVÄG! Det var så härligt att sitta på hans rygg då. Mums till fart! <3



Det här blev ett långt inlägg. Haha. Ni som läste det är ju guldvärda!
Ha det bra, nu ska jag gå och duscha och sen ska Becca komma. Efter det så möter vi upp Agnes och sen bajkar vi hem till Becca och busar med alla :D

Kommentarer
Postat av: Anna T

sv: Yes, ja fick de för 2 veckor sen :D

Ska du göra nått speciellt på sommarlovet?

2012-06-15 @ 10:27:47
URL: http://annatjernstroms.blogg.se/
Postat av: LINNEA GULLARBERGS

sv: jag ska kolla på svampbob :D



Jag har varit inne på flera olika bloggdesigns sidor och kollat hur man gör för att ändra tysnitt osv :)

2012-06-15 @ 10:43:04
URL: http://lgullarbergs.blogg.se/
Postat av: † ELIN CECILIA

sånt där är kul :)



detsamma!

2012-06-15 @ 11:26:25
URL: http://eelin.se
Postat av: Millah - mamma till Amilia ♥

Jo jag vill ha mellanrum men vill att dom kommer nedanför varandra, nu sticker typ bilderna ut lite :S förstår du? Kram

2012-06-15 @ 11:31:02
URL: http://millahoman.blogg.se/
Postat av: Sara

Jag ska ut och rida nu :)

2012-06-15 @ 11:58:36
URL: http://aamaziing.blogg.se/
Postat av: yasmine modell mamma och fru

det ä´r kanon lite seg idag bara. ska packa inför söndagens kryssning nu kraaam

2012-06-15 @ 12:51:44
URL: http://yasminegill.blogg.se/
Postat av: LINA MARIA LEE HAMMARSTRÖM

haha det verkar vara en roliga bana att rida! ;_D

2012-06-15 @ 17:36:11
URL: http://linahammartsrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0