Vem är jag egentligen?

 
Hejsan Hoppsan!
Mitt namn är Ebba Blomqvist och det har varit mitt namn sedan den 8 juli 1997. Jag är 15 år och jag når mina 178cm ovanför havsytan. Jag lever och bor med min mamma och mina 3 syskon i en lägenget några mil utanför Uppsala. Sen bor min pappa bredvid oss med mina två andra syskon.
Jag har även två äldre systrar som har flyttat hemifrån. Så sammanlagt är vi 10 stycken.
Vi har två hundar, dom heter Mette och Madicken och dom är Golden Retrievers. Jag fastnade för hästar redan vid liten ålder för min mamma hade hästar tills jag var ca 4-5år tror jag. Jag har ridit på ridskola från jag var 9år tills jag var ca 11 år.
Sen dess har det varit fram och tillbaka med medryttarhästar och skötarhästar hit och dit. Men nu för tillfället rider jag på en Frieserhäst som heter Mynte och en quarterhäst/westernhäst som heter Citys Boggieboy, men kallas för Boggie. Mynte rider jag mest dressyrinriktat på då han inte är en så värst hopphäst eller så, ska få lära mig hur man kör och sånt också, så jag kan börja köra honom!ar.
Boggie rider jag främst western på, men ibland dressyr. Han kan det också. Har tränat en hel del sen i februari för våran första western-tävling nu om några dagar, vi får hålla alla tummar och tår på att vi sköter oss och att vi har kul!
 
Bloggen handlar om mitt liv, min vardag och min passion. Hoppas ni gillar det och stannar kvar!
 
       
 
/Ebba
Trackback
RSS 2.0