SUPRISE!

Jag skrev ju förr att jag hade en "överraskning" om Hästar och Skolan och en om det som står i inlägget under detta.
Den överraskningen om Hästar och Skolan gick igenom och nu är allt bestämt :D
Den överraskningen om det som står i inlägget under detta gick inte igenom, ebba ledsen.. :(

Det som var om Hästar och Skolan ska jag avslöja nu!
Det är så att jag ska börja träna westernridning för en rätt duktig westernryttare som har häst i Upplanda. Han heter Petter och hästen jag kommer att rida heter Boggie! Han har jag nog nämt här i bloggen förr.
Klockan 13.00 på måndagar fram till sommarlovet (som är i början av juni, 11-12 juni kanske) ska jag rida på Citys Boggie Boy, "Boggie". Ska bli kul att träna western, även fast jag har ridit det förr, men inte så avancerat. Bara lärt mig lite i grunder och så av syster som rider på Boggie och har gjort det i rätt många år nu, så ska det bli kul ändå och gå in djupare och lära sig mer om det! Boggie är en häst som är underbart snäll och vill en väl!

Den andra överraskningen då, den som det inte gick så bra om..
Det var så att en bekant till Petter, hennes syster har blivit svårt sjuk så hon måste ta hand om henne. P.g.a systerns sjukdom kunde hon inte ta hand om hennes Gotlandsruss längre, under tiden hon är sjuk, så Petter undrade om jag ville ta hand om henne, Lilla Elektra!
Elektra som hon heter är ett Gotlandsruss sto på ca 130cm. Snäll och go, inkörd och riden, är lugn att köra och gör inga dumheter. Jag skulle ha haft hand om henne under tiden då, men min mamma tyckte att detta innebärde för mycket ansvar (iomed att det ingår nåra in- och utsläpp i veckan, mocka, sköta och motionera varje dag osv) så jag var tvungen att tacka nej. Ioförsig så har min mamma rätt, eftersom skolan går ju före allt, men jag ville ju ha hand om ponnyn, eftersom det hade varit roligt och att jag hade kunnat visa att jag kan ta ansvar och prioritera saker. Synd! Men nu är det som det är.. jag kommer att få fler chanser här i livet :)

Oj, rätt långt inlägg. Men ni fattar förhoppningsvis vad jag pladdrar om ;)

Häst: Boggie | Foto: Kajsa | Kamera: Nikon D3000 | Redigering: Jag

 

/Ebba


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0