Träning på Boggie 5/3 2012

Idag tränade jag ju western på Boggie, gick fan hur bra som helst! Så jävla nöjd! *ursäkta mina ord, men är skit glad*

Vi red på en volt hela tiden, stor som liten och i båda varven. Se nedan på bilden som visar hur jag red.

Först joggade jag fram honom i låg form, denna gång gick det jätte bra från början, men Petter sa att jag är för försiktig i mitt sätt att visa vad jag vill. Så jag måste vara mer bestämd.
Sen travade jag och då gick det bättre i formen, han lyssnade mer på mig och ibland kände jag den där känslan som aldrig går att beskriva, den känslan som fick mig att börja älska hästar och ridning! Det är helt underbart..
Vi travade runt de två yttersta konorna och försökte få en sån rund och fin volt som möjligt. Vi lyckades!

Till galoppen, han gick inte lika bra i formen i början. Jag fick jobba honom mer, men efter ett tag lyssnade han mer, men inte helt 100. Sen övade vi på att speeda på på den stora volten två varv, och sen korta galoppen på en mindre volt runt den mittersta konan (blå linje) och det gick inte alls bra i början, men efter några rundor så gick det faktiskgt också bra!
Sen sa Petter "Jag kan gå ut en stund så du kan öva lite själv, för det är ju skönt att träna utan att någon tittar på" kände jag att han och jag kommer att komma bra överens, att jag har hittat rätt tränare! Inte många som har sagt så till mig, så det är skit bra det här, det kommer att bli skit bra.

Vi avslutade med lite busgalopp på volten, speed hela tiden och han tyckte det var jätte kul! Sen fick han en välförjänt avskrittning på 15 min och sen borstade jag honom i ca 20 min efter, han stod helt stilla lös i stallgången. Urmysig häst! :D

Röd = Snabb galopp

Blå = Långsam galopp

Orangea prickar = konor

 

/Ebba

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0