Skolan, stallet, hem

Har varit rätt flitig idag, först gick jag ju i skolan som vanligt. Inget ovanligt med det, gjorde Europa läxan och den gick som planerat. Alltså bra! Sen gjorde jag ju matteprovet och det gick väl bättre än planerat, men fortfarande inte så super nöjd.. men jag hoppas på det bästa att jag klarar det så jag slipper omprov. Hatar det.

När jag kom hem så var jag med Agnes ett tag, sen for jag upp till stallet och gjorde Boggie klar för uteritt med Erica och Frida. Fort gick det att göra iordning för dom väntade redan uppe på hästryggen. Idag var han pigg och glad, väldigt framåt och samarbetsvillig. Men jag fick inget gratis utan jag fick jobba fram det. Jag red Rundbo runt med Frida och Erica då och vi galopperade på rätt bra i intervaller i både samlad, så kort galopp som möjligt och ökad galopp i lägre friare form. Han jobbade på bra i traven också!
Det märks att han jobbar mer med ryggen nu för han frustar på rätt bra emellanåt och man känner att han kommer upp mer och jobbar under en. Bara bra, eftersom han inte har några ryggmuskler alls. Det bästa skulle vara att ut och intervall/back-träna barbacka 2-4ggr i veckan. Det skulle Boggieboy gilla!
 
(insåg nu att inlägget publicerades inte igår.. argh! så ni får läsa om vad jag gjorde igår idag istället!)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0